tisdag 30 augusti 2011

Höstprojektet


Nu är sensommaren här, med skördetid i trädgården. Det är naturligtvis inga större mängder, inga lador, som fylls, men en och annan middag får en extra höjd på husmanskostskalan. Några påsar med godsaker har väl också hamnat i frysen. Särskilt uppskattad är en marmelad kära L har gjort några gånger, på rabarber, jordgubbar och vanilj. Erfarenheterna av trädgården gör att våra framtida planer ständigt justeras. Nästa år blir det nog ännu mindre potatis. Det ska bli spännande att se hur det går med våra jordärtsskockor, som är nytt för i år.

Höstprojektet rullar på. Det blir någon timma då och då. Just nu klär jag mellanväggen med golvplank, som blev över från husrenoveringen. Jag hade velat ha dem på golvet, men med tanke på att det ska vara lättstädat blir det istället klinker på golvet. De gamla väggytorna har jag reparerat, efter rivningen av gaveln. De ska målas, innan jag lägger klinker. Jag hoppas att Bosse snart dyker upp och gör elinstallationen. Det börjar mörkna på kvällarna. Eljobbet måste också vara klart för att jag ska kunna göra klar gavelväggen.

På nöjessidan inväntar jag nu hummerpremiären. Jag hoppas på bättre fiskelycka än förra året, som var en dyster historia, men innehöll en trevlig kväll, med mina gamla vänner, skeppare Ericsson och Lunkan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar