måndag 25 juli 2011

Nyhetstorka?

Jag erkänner. Det har inte varit någon större vits att följa den här bloggen på ett tag. Ska jag vara uppriktig så beror det mest på att jag ville vara lite ledig. Även om några korta inlägg kanske inte kräver så mycket så stafflas det ändå ovanpå allt annat som ska hinnas med och det har varit en del. Mest intensivt, den senaste veckan, har inte varit arbetet med sommarprojektet. Om nu någon trodde det. Nej, två små killar har hälsat på, tillsammans med sina föräldrar. De har i sin tur dragit till sig lite släkt och vänner. Kära L och jag har haft fullt upp. Nu är de på annat håll några dagar och jag tänkte göra ett ryck med sommarprojektet igen, eftersom väderläget ändå inte inbjuder till segling.

I andra och mer seriösa avseenden har det verkligen inte rått någon nyhetstorka. Ni förstår säkert vad jag syftar på och ska inte bidra med några "kloka" tankar eller analyser. Jag vill bara på detta sätt nämna att jag tänkt mycket på det som hänt, känner mycket, särskilt med alla bekanta, som bor i Norge. Men hypotetiskt skulle det kunna ha hänt var som helst. Det får mig att bli extra ödmjuk för det goda livet skänkt mig och jag hoppas att de människor som närts av hat nu fått något att reflektera över.

Nu är det hög tid för det mesta

0 kommentarer:

Skicka en kommentar