måndag 4 juli 2011

Sommarprojektet i full gång

Japp, då var vi äntligen igång. Sommarprojektet går ut på att återställa delar av garaget till vad det en gång var - en sjöbod. Fast numera flyttad till en del av vår tomt som inte har någon kontakt med vattnet. Så det blir ett trädgårdsrum, med sjöbodskänsla, när det hela är klart.
Där fönstret sitter kommer en dubbeldörr att sättas in och i framkanten blir det en liten trappa, upp till det lilla däcket.
Den över hundra år gamla sjöboden kräver en del erfarenhet som jag inte har. Snickaren och vännen Reidar, boende på Fotö, hjälper mig med det hela. Han har, som vanligt, hjälp av sin kollega Hans. Mitt jobb kommer lite senare. Målning och jobbet på insidan.
Proffsen i full gång
Avdelning kuriosa: Reidar berättade att han besökt Hälsö hamn på midsommardagen, för att hälsa på kompisar som var här med sin båt. De åt middag på vår nya nepalesiska restaurang, tillsammans med deras vänner och dessas vänner, som var här på sommarsemester (om jag uppfattade det rätt). De bor i vanliga fall i USA och följer bloggen. För ett tag sedan hade jag med en bild på deras trädgård. Den romantiska, med massor av prästkragar och vallmo, som ni säkert minns. Så sluts en cirkel och vi kan åter konstatera att denna värld är pytteliten. Själv har jag i statistiken sett att bloggen följs i USA och det har glatt mig, men jag har också undrat av vem och varför. Nu vet jag lite mer och jag blir väldigt glad, när jag hör hur det kunnat glädja någon annan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar