onsdag 5 maj 2010

Kan en ö ha ett formspråk?

Jag ska fortsätta lite med mitt tema, nämligen hur jag uppfattar min omgivning och hur den kan gestalta sig. Hittills har jag berört hur ljuset och perspektiven påverkar upplevelsen. Idag tänkte jag att studien skulle handla om form och uttryck i formen, både naturliga former och konstgjorda och kanske även mellanformer. Jag uppskattar dialogen och uppmanar gärna till att använda möjligheten att kommentera i slutet av varje inlägg. För att förenkla detta har jag tagit bort det krav som tidigare fanns för att lämna kommentar. Hoppas att det fungerar.

Första bilden: färgmättnad och oordning
Andra bilden: regelbundenhet och färgskala
Tredje bilden: oregelbundenhet
Fjärde bilden: koncentrisk och radiell

Femte bilden: perifer och parallell

0 kommentarer:

Skicka en kommentar