lördag 3 juli 2010

Ledig

Idag började den - semestern. Skönt att vara ledig ett tag. Passa på att njuta av värme, sol och bad. Invigde faktiskt semestern med ett dopp när jag kom hem. Vi räknar också med en långtur med Stella, så klart. Från trädgårdsarbetet är vi också lediga, i stort sett. Nu är det mest att hämta ett knippe örter, gräva upp ett stånd potatis eller knipsa några sockerärtor och det är ju inte så jobbigt. Någon gång i veckan blir det lite ogräs som tas bort, eller lite vattning, men vi har en liten bevattningslösning så det är inte heller så jobbigt. Allt är upplagt för att känna sig och vara ledig således. Vi börjar vår semester med ett bröllopp. Vår son gifter sig och det blir ett riktigt småländskt bondbröllop. Därefter får vi se vart vindarna blåser. Har i varje fall laddat med nya sjökort och de sträcker sig längre bort än någonsin tidigare.

Stenpartiet är verkligen fint. Jag tittar på det det första jag gör när jag kommer hem och gärna en stund på morgonen, innan det är dags att åka hemifrån. Växterna har etablerat sig bra nu, efter två, tre år. Kära L har gjort ett bra jobb med det. Jag bjuder på lite mer bilder på stenparti och trädgård här.

Hur ska man se på gräsmattor? En gräsyta, kliniskt ren från andra inslag än den gräsblandning som vi kallar gräs? Eller kan den få ha andra gröna inslag? I vår gräsmatta har vi planterat Tusenskönor och Malvan behövde vi inte plantera. Gräset blir mer levande då, artrikare, så att säga.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar