söndag 10 april 2011

Nymornad

Strax innan jag vaknar, på riktigt, är jag mosig och fortfarande trött. Vill somna om. Vill inte gå upp.

Just nu känns det som om hela naturen är sådan, inte bara jag. Jag är fortfarande väldigt trött. Om det är de två influensorna i januari och ett intensivt arbete som gjort det, eller om det är den långa vintern vet jag inte, men otroligt trött är jag.

Nu ser man i alla fall saker hända runt omkring oss. I hamnen har båtfolket så sakteliga börjat klä av sina båtar och börjat putsa och feja bort sömngruset ur båtarnas ögonvrår.  Här och där byts det däck, till sommardäck (lyssna på det) och sommartid har vi ju redan. Ljuset har kommit och det spirar lite här och där.

Denna helgen har jag klippt träden och kära L och jag har hjälpts åt lite i arbetet med den sista delen av trädgården - fruktträdgården. Sommardäcken får jag ta en annan dag, de är dubbfria och gör ingen större skada.

Igår fick det arbetet ett oplanerat avbrott, då dottern med make, bebisen och dotterns svärfar dök upp på eftermiddagen och stannade till småtimmarna. Sådana spontana avbrott är alltid lika trevliga. På kvällen spontonanslöt bror och svägerska och det blev riktig drop-in känsla. Trött, som jag är, somnade jag gott när alla hade gått.
Nymornad Hepatica Nobilis

0 kommentarer:

Skicka en kommentar