torsdag 23 juni 2011

Midsommar 2011

Då är vi framme vid midsommar 2011. Förra året hade vi ett fantastiskt väder, med en underbar midsommarnatt. I år ser det vädermässigt ostadigt ut. Det blir säkert trevligt ändå, trots att det inte blir riktigt som panerat. Vi ser fram emot att få besök och ett traditionellt firande med sill och nubbe på Anneborg.

Idag ringde min gode vän som ska hjälpa mig med sommarprojektet. En del förberedelser är gjorda och vi drar igång första dagen på min semester. De första gjordes för snart två år sedan, så jag antar att det är på sin plats med ett "äntligen". Det är framförallt konstruktionsdelarna och monteringen av den stora dubbeldörren som gjort mig tveksam till att göra hela arbetet själv. Nu får jag möjlighet att bidra ändå. Räkna med att kunna följa det arbetet här.

Det är bara en vecka kvar att arbeta till det är dags för semester och semesterplanerna går mot en kortare tur med Stella, troligtvis till Ålborg och besök hos släkten där. Som de senaste två åren kan man följa oss i s/y Stellas loggbok under resan. Men det är ju ett tag kvar tills det är dags och sommarprojektet kommer att ta en del av semestern.

Här på bloggen har jag gjort en liten förändring. Jag har gjort om designen lite och lyft fram mitt twitterflöde, eftesom twitter - eller microblogg, som det kallas - tar en allt större del av min "nät-tid" och det har gått ut över antal blogginlägg. På det viset kanske besökarna ändå kan följa vissa delar av livet här på Hälsö.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar