torsdag 1 december 2011

Sommar - höstprojektet i hamn

Visserligen återstår att Bosse ska göra elinstallationer och jag ska måla planket mellan boa och huset, men nu är jag klar med trädgårdsrummet. Jag är nöjd med resultatet och det ska bli kul att se hur vi kommer att använda det. Man kan tänka sig att det används som atlejé, eller så som vi tänkt, det vill säga som komplement till uteplatsen. På vintrarna ska kära L vinterförvara en del växter, som exempelvis lagerbladet. I samband med att elinstallationerna görs ska Bosse även göra klart en del av den yttre belysningen. Trädäcket är förberett och gångstråket vid den övre parkeringen, samt fasadbelysning och på plankets hörn, utmed Fyrvägen, ska en lyktstolpe lysa upp vägen. Hoppas det ska glädja grannarna, då Fyrvägen är ganska mörk.

Att uterummet nu är klart innebär också att jag äntligen kan få ordning på arbetsrummet, som i praktiken fått tjänstgöra som förråd. Annars saknas inte idéer om kommande sommarprojekt. Kära L vill gärna ha väggfasta bänkar på norra uteplatsen och ett hemmagjort bord. Jag vill gärna göra ett vedskjul, så att det blir lite snyggare utmed vägen. Jag har också idéer om ett litet miniväxthus på bodens södervägg. Något lär det ju bli.

Helgen som gick hade vi den hårdaste stormen sedan stormen Per. Det var högt vatten och Älvsborgsbron var stängd för trafik. Förutom en liten promenad på söndag eftermiddag höll vi oss inne. Min gode vän och Hälsöbon Thomas Crona var däremot ute och fick några riktigt fina bilder. Kolla gärna på www.cronatech.se där det finns både filmer och fler bilder av klass. Här är ett exempel.
Thomas Crona fångade höststormen på bild. Fler bilder på http://www.cronatech.se/

1 kommentar:

  1. Hej Ronald & Lisbeth!
    Vi har gäster på söndag så det är inte säkert att vi dyker upp. Säker på att det blir trevligt!

    //Elsa

    SvaraRadera