lördag 6 februari 2010

Ett annat perspektiv

Idag såg jag två personer på isen en bra bit ute i fjorden. Uppenbarligen fiskade de och det såg faktiskt ut som de också hade viss fiskelycka. Jag tog med mig kameran för att ta några bilder. De fiskande personerna hade hunnit försvinna, men det var inte dem jag skulle plåta utan jag ville bara passa på att ta några bilder från isen.
Ekor på rad i hamnen. Ser lite lustiga ut med sitt snötäcke.

Någon har promenerat till havs och gått mellan märkena som används när man kommer med båt. Undrar om han använde en plotter?

Någon som ritat segelbåtar i snön, på isen? Nej, det är svanspår. Det finns inget öppet vatten där de brukar hålla till. Förmodligen har de svårt att hitta något att äta nu.


"Vår" fyr - Hälsö nedre - och Anders kuber som ligger kvar på hans brygga sedan hummerfisket. Kanske har han fått en ramhona och i besvikelsen låtit kubera ligga? I bakgrunden skymtar man Kalven och Bremerska villan (smugglarvillan).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar