torsdag 15 april 2010

Hälsö i akvarell

För ett tag sedan var jag på en vernisage av Ariana Ramhage, som väl mest är känd för sina västkustmotiv i mättade färger av blått och rött. Hon ställde ut ett knappt 50-tal verk, varav ett motiv var Hälsö. Kul, jag tog ett kort som jag visat här tidigare. Jag frågade om det var okej att lägga upp bilden på bloggen och Ariana lovade mig då en digital bild hon själv hade tagit, innan hon ramade akvarellen. Nu har jag fått den och lägger upp den här så alla kan se. Vill ni kolla på fler bilder av Ariana Ramhage ska ni kolla in hennes webbplats. Hon har även en facebookgrupp som hon kallar Röda mattan. Syftet med den beskriver Ariana som att det "...är tänkt som röda mattan till alla som gillar Arianas tavlor. Inbjudningar till event och vernissage kommer först här. Även nya bilder kommer att visas". Allt material är öppet. Dessutom kommer ett grafiskt blad att lottas ut bland de 200 första medlemmarna i gruppen. Ariana har förstått det här med sociala mediernas funktion.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar