fredag 22 oktober 2010

Första riktiga höststormen

I går kväll, utan förvarning, drabbades vi av en riktig storm. På Vinga blåste det 33 m/s i byarna och en del saker for omkring här i trädgårdarna, eftersom vi inte var förvarnade och hade plockat undan eller säkrat. En bekant berättade idag att hans kanadensare inte låg där den brukade och våra möbler på balkongen välte med ett brak. Jag gick upp för att kolla, men kunde nästan inte öppna balkongdörren. Väl ute konstaterade jag att det var bäst att bordet fick ligga där det låg. Stormen mojnade lika snabbt som den kom och redan efter någon timme var den nere på kuling. Men, jag tror lillbåten åker upp nu. Slut med hummerfiske för min del. Bara det inte regnar småspik i morgon så åker den upp. Hoppas att det går att använda hamnens vatten och el så att jag kan tvätta med högtryckstvätten.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar