onsdag 27 oktober 2010

Idel öra och kända personer

Idag var jag inbjuden till ett projektavslut av lite festligare mått. Vi började med en gemensam soppa på ett populärt ställe på Avenyn, för att därefter ansluta oss till fem, sexhundra personer i Stenhammarsalen, som kommit för att lyssna på fyra föreläsningar om coaching. De två mittensessionerna var lite akademiska, men inledde gjorde Ola Skinnarmo. Kuriosa är att han är son till dotterns dagisfröken och rände runt i bergen där vi bodde tidigare och har väl liksom aldrig slutat med det. Ola har jag lyssnat på tidigare och denna gången hade han nytt material från senaste äventyret - resan i Nordenskiölds spår, genom NO passagen. Därefter var det en brittisk professor som utvecklade ett antal psykologiska perspektiv på coaching och två svenska psykologer, som tillämpade kognitiv beteendeterapi (KBT) i en coachingmodell.
KBT är bra till allt, var känslan jag fick
Dagen avslutades med Christer Olsson från Öckerö, som presterade ett mycket personligt och upskattat anförande. De tre svenska föreläsarna hade det gemensamt att de hade var sin nyutgiven bok till försäljning. Jag köpte Christers bok, inte minst för att han har den goda smaken att ha Hälsö på första uppslaget. Det är svårt att motstå. Men jag tänkte också att den kunde vara trevlig läsning för kära L (jag har fått "talboken", så att säga).

Jodu, svara på den, du!
Jag ska nog läsa också och då kanske det kommer en liten reflektion. Detta är ju trots allt mitt "ämne".

0 kommentarer:

Skicka en kommentar