torsdag 2 december 2010

Tänd ett ljus

Sent ikväll åkte jag till färjan för att hämta sonen som är på visit med sin familj, men varit borta ett par dagar. På vägen till färjan passerar jag Kanndalsvägen, där det hände en olycka för ett par dagar sedan. En bilist blev bländad av den lågt stående solen, kom över på fel sida av vägen och upp på trottoaren på andra sidan vägen. Där blev en mor och hennes barn påkörda. I radio har det rapporterats att bägge var allvarligt skadade, liksom föraren, men jag har inte sett någonting om olyckan i tidningen.

När jag passerade olycksplatsen var där massor med ljus tända och det klack till i hjärtat - något har hänt...

Hemma igen startade jag datorn och kollade i GP. Mycket riktigt: bebisen avled nu i kväll - en sådan fruktansvärd tragik. När jag sitter här och skriver sover mina två barnbarn tryggt på andra våningen. Det är så lätt att känna empati och sorg för den familjen som nu förlorat sitt lilla barn. Måtte de få allt stöd de någonsin kan få. Måtte någon tänka på bilisten, så han får hjälp, för hade det varit jag hade jag inte kunnat bära skulden.
Ett helt samhälle i sorg

Efter att kollat igenom några tidningar hittade jag notiser i DN och i SvD. Även AB har en rad. I GT/Expressen finns en längre text och beskrivning av händelseförloppet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar