lördag 26 mars 2011

En dag att minnas

Klockan var kvart i åtta när jag slog upp mina blå i morse, till en fantastisk morgon. Man blev verkligen sugen på att komma ut, men jag var också nyfiken på Håkan Juholts linjetal, som direktsändes kl 10. Jag kollade min twitterström samtidigt som jag lyssnade på hans tal. Det fanns en ganska tydlig respekt från många journalister för Juholts talekonst, även om jag själv tyckte att han ibland pratade lite för fort. Vackra ord är dock inte mycket värda, om de inte kan omsättas i handling och det återstår att se om det blir något med. Här ute på öarna lär inte särskilt mycket påverkas av att Socialdemokraterna fått en ny partiledare. Då är det stundande regionvalet i maj av betydligt större betydelse. Ett maktskifte är förväntat, men man vet ju inte med val och kanske, kanske finns det nu en Juholteffekt som (s) kan dra nytta av.

Kära L lät sig inte frestas av (s)-kongressen och linjetalet utan gav sig istället ut på långa rundan. Hemma igen dröjde det inte länge förrän hon var ombytt och ute i trädgården. Lite senare anslöt jag och kunde konstatera att, det var skönt att komma igång med trädgården igen. Trevligt med samarbete och småprat, lite planering och utväxling av idéer. I första hand koncentrerar vi oss nu på den sista delen - fruktträdgården. I anslutning till den ska vi anlägga en kallkompost och vi var rätt så överens om detaljerna. Vi plastade insidan på "trekanten" och kära L har börjat fylla den. Det blir nog zucchini i den första året.

Det är också hög tid att ansa träden. Får se om det blir av i helgen, eller senare i veckan. Jag har tänkt att vara ledig på fredag, eftersom det är öringpremiär. Jag har bara fiskat öring en gång tidigare så det ska bli kul. Lite trädgårdsarbete lär vi väl också hinna med, men hoppas att det blir några grader varmare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar