onsdag 30 mars 2011

Vinden vände

På färjan, på vägen hem idag, klev jag ur bilen för att få en nypa luft. Det var något i luften - något nytt, en annan luft än tidigare. Underbart, helt enkelt. När vinden vänder, som den gör nu, blir det en stunds lugn och ro. Den känslan, liksom.

Hemma gick jag in och hämtade kameran och gav mig ut på en kort runda. Det var obeskrivligt. Solen värmde, det var vindstilla. En sådan kväll! Det blev en liten pratstund med några "gubbar" och medan vi stod där och språka kom en annan granne förbi, med hela fiskeutrustningen. Vi skojade lite med honom, om tjuvfisket, men han tog lätt på det och försvann bakom sjöbodarna. Jag tittade till honom efter en stund, för att fråga om fisket och bra fångstplatser och han bjöd frikostigt på  bådet det och gamla fiskehistorier. Berikad, gjorde jag kväll. Hoppas han lämnade några öringar åt mig.
Hälsö nedre i kvällssolen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar