torsdag 19 maj 2011

Konferens någonstans

Under två dagar har vårt hus förvandlats till Anneborgs konferenspensionat. Det var kära L som hade inviterat ett professionellt nätverk, knutet till hennes jobb, på en kväll - till - kväll-konferens. Förberedelserna var omfattande och bland annat hade 3 kg färska räkor beställts hos "Jönsson", som nu mera inte är Jönssons fisk, utan Göteborgs Norra Skärgård Delikatess AB, eller bara GNS. Torslanda-Tidningen hade ett litet reportage om detta nyss. Kära L kom hem från "Jönssons" (det kommer nog alltid att få heta så) och var mäkta imponerad över alla burkar från när och fjärran, med delikatesser i, som nu fanns i butiken.

Tillbaka till konferensen: när jag kom hem från jobbet, den första konferensdagen, hade nätverket vallats runt den "lilla rundan", som vi kallar promenaden runt byn och skulle precis börja smaska i sig räkorna. En brittisk deltagare var tydligen inte så imponerad av "jönssons" räkor, vilket innebar att det blev några över till undertecknad. Efter avsmakning kunde jag konstatera att den öbon inte visste vad hon gick miste om. Dag två, när jag kom hem, låg det gula, rosa och blå post-it-lappar över hela matbordet och blädderblocksblad låg i travar, med mål och annat nedskrivet. Verkar som de arbetat när de var här och kära L var nöjd.

Jag får nog testa det konceptet själv någon gång.

1 kommentar:

  1. Tack för att dela en så underbar artikel och jag ser fram emot attläsa din artikel blogg.
    konferens göteborg

    SvaraRadera