lördag 21 maj 2011

Projektdags

Jag har sedan länge haft planer på att göra en entré på västra sidan av boden, alltså mot den lilla terassen på norra sidan om huset. En dubbeldörr är inköpt och har stått och väntat på mig sedan dess. Första etappen blir att göra en liten altan och trappa, som ska förbinda terassen med boden. Blommor och en del av jorden är tillvaratagna.

Mellan boden och terassen blir det trappa och altan
Jag gjorde en liten skiss idag, för att få ut måtten till trappan. Helst ska det vara 17 cm i steget, på en trappa utomhus, men det klarar jag inte. Det blir 21 cm, men jag har inte något alternativ. Mellan huset och den låga rabattmuren i förgrunden blir det ett plank med en grind i. Den håller jag på och funderar på förtfarande. Vi får se hur lösningen blir.

Skissen. Total steghöjd till färdigt golv i boden är 105 cm.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar