söndag 2 januari 2011

Nu skriver vi ett nytt decennium!

God fortsättning, alla läsare. Inte bara på det nya året, utan på det nya decenniet! För oss blev det den sjunde julen i Anneborg, eller om man ska vara riktigt petig, den sjätte. En av jularna var huset obeboeligt så den kanske inte ska räknas. Orsaken till att det varit lite tunt med inlägg här de senaste dagarna är inte extraknäck som tomte, utan att ett hus "fullt" av ungar - våra och deras, men även en sviktande dagsform. Hårt arbete under lång tid börjar ta ut sin rätt och jag har legat på rygg istället för i. Vår son med familj är här sedan en vecka och två små underverk, drivna av små kärnreaktorer, tar också lite av engagemanget. Båda pojkarna är dessutom lite krassliga och kräver extra påpassning. Idag tog kära L och jag med den store killen ut på söndagspromenaden.  Titta så stor han blivit, farfars kille.
Atle passade på att ta bort isen i rutchbanetrappan. Bra det, så inga barn halkar.
Lillebror Axel är ett riktigt litet charmtroll, han med. Trots en jobbig förkylning är han tålmodigare än de flesta barn jag träffat och har lätt till ett litet leende. Långa stunder ligger han och jollrar och har sig.

En ögonsten, eller hur
I vinter är det inte så många båtar som ligger i, som förra året och de flesta som ligger i har vidtagit vissa säkerhetsmått, kan man säga. Det borde märkas på fontänpumpförsäljningen.
Det porlar rejält om aktern med en fontänpump på 85 watt
Såhär vid årsskiftet är det annars brukligt att summera det gågna och ge utfästelser för det nya året. Som bloggare kan det bland annat summeras i lite drygt 8 000 besökare från ett tiotal länder. Utöver Norden har det varit besök från Spanien, USA, Polen, Tyskland, GB, och Holland. En liten skara på ungefär 20 besökare gör mig den äran i stort sett varje dag. Jag hoppas att ni alla, tillfälliga och stammisar, haft ett visst nöje av läsningen. Statistiken kan alla se, genom att klicka på den lilla loggan långt ner till höger.

Inför 2011 hoppas jag kunna fortsätta min strävan att hålla mig till det lilla formatet och beskriva livet här på ön i allmänhet och livet i Anneborg i synnerhet.

Jag avslutar det här inlägget med några pinfärska vinterbilder. Även om sommaren här är oslagbar så står de senaste dagarna inte sommaren långt efter. Här har varit fantastiska dagar över hela jul och nyår.
Hälsö huvuds södra udde, sett från långa viga
Hamnen med Lillbacken i bakgrunden
Snart är de riktiga här igen
Gott om kajplats, än så länge

0 kommentarer:

Skicka en kommentar