söndag 30 januari 2011

Utmaningen - tre veckor

För en vecka sedan skrev jag om min utmaning. På 17 veckor ska jag nå min matchvikt. Nu har det gått tre veckor och en vecka till kan läggas till handlingarna. Hur har det gått? Jo, mycket riktigare avtog viktminskningen något, när viruset lämnade kroppen, men glädjande nog fortsatte jag att gå ner. Och helt enligt schemat, dessutom. Veckan som gått har jag i huvudsak arbetat hemifrån, vilket underlättat. Restaurangmat är i allmänhet inte så bra för viktminskning. Mest har jag nog ändå bekymrat mig för fredagsmys och annat gott som hör helgerna till. Så här långt har det gått bra, i alla fall.
Efter tre veckor: 80.0 kg. Det är ett par år sedan sist och fem kg från toppnoteringen efter nyår.
Jag kan inte säga att jag lider. Tvärtom har vi ätit väldigt gott, så här långt. Men det finns ju saker som jag gillar som bara inte funkar, om jag ska nå målet. Det kommer naturligtvis att bli tradigt till slut, att aldrig unna sig det lilla goda. I alla fall inte förrän den 8 maj.

Idag är det en strålande blå himmel och kära L är redan ute på dagens första promenad. Det blir en till, med mig och kanske även Hedvig, om hon och hennes föräldrar kommer förbi. Då blir det till att putta barnvagn.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar