torsdag 27 januari 2011

På bättringsvägen

I en vecka har kära L och jag kämpat mot ett virus, som fått oss att inse hur skönt det är att vara frisk. Den har kramat musten ur oss, kan man nog säga. Men nu är vi på benen och de senaste dagarna har jag arbetat, men hemifrån. Jag tillhör de lyckligt lottade som av och till kan göra det. I dag lockade det fina vårvintervädret ut oss på en lunchpromenad. Vi tog våra nya gångstavar på en jungfrutur och knatade runt slingan. Ljuset var fantastiskt och vi stannade ofta, bara för att titta på alla färger.
Källö-Knippla i solen
Knippla är nästan alltid vackert att titta på. Från höjderna på norra Stuvö har man en extra fin utblick över ön. Lite längre bort öppnar sig vyn och dagar som denna kan man se "hur långt som helst". Med lätthet ser man Carlstens fästning, men detaljer är svåra att urskilja. Kameran brukar jag ha med mig, men att jag aldrig lär mig att ta med kikaren också. Det hade varit roligt idag.
Ulrika på väg att lägga till på Burö. I bakgrunden syns Hyppeln
Ulrika var på väg mot Burö från Hyppeln så vi stannade och såg färjan lägga till, innan vi vände söderut och hemåt. Eftermiddagens arbete gick extra lätt idag, även om den förlängda lunchen innebar att jag fick jobba på en stund till idag, för att kompensera långlunchen. I morgon återgår allt till det normala igen. För den här gången i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Men sjukveckan måste väl ha gjort färden mot målvikten lättare? man får se det positivt

    SvaraRadera