söndag 9 januari 2011

Nu snurrar det på

I morgon är det vardag igen och en väldigt intensiv period, såväl arbetsmässigt som privat, kulminerar. Därav kanske lite sporadiska och ketchupliknande inlägg i bloggen.

För ett par dagar sedan var jag vid Stella för att skotta bort all snö som kommit och redan dagen efter började det töa. Det var nog ändå inte ogjort arbete, för även om jag inte varit där och kontrollerat så tror jag hon är helt ren från snö och is nu. Vi har gått från fantastiska vinterdagar med vackert ljus, till dagar då det knappt är värt besväret att ha "färgfilm" i kameran. Men mulna dagar har också sin tjusning. Däremot har den blöta som varit de senaste dagarna lett till att vägarna på Hälsö knappt går att röra sig på utan broddar. Kommunen plogar och sandar sparsamt. I går stod en granne fast på platta marken, utanför vår glasveranda. Först efter att ha hämtat ansenliga mängder flis kom han loss och kunde köra ner till hamnen för att parkera. Till sin egen parkering kom han inte. Också en tanke, om alla gemensamma parkeringar tas bort, till förmån för att kommunen vill sälja tomter,

Efter nyårshelgen däckade både kära L och jag i influensa och det är först sedan i fredags som vi "varit på fötter" igen. Det var då jag skottade Stella, medan kära L fyndade på rean i Klôva. Innan det hade jag bara varit ute korta stunder för att skotta snö och vid ett av de tillfällena tog jag bilden på sjöbodarna. Det är nog troligtrvis mitt favoritmotiv, av döma av alla bilder jag har på dem. Den i mitten har ju hört till Anneborg, på den tiden ägarna var fiskare. Jag när en dröm att få tillbaka boden till Anneborg.
Drömmotivet i sparsmakad färgskala
En stor händelse för oss har varit att vi blev morföräldrar, en månad tidigare än förväntat. Eftersom vi varit krassliga har vi fått vänta med att se vårt nya lilla barnbarn. I lördags kunde vi dock med gott samvete hälsa på de lyckliga tu och deras lilla dotter Hedvig Klarafina Seth.
Hade bråttom hit. Nu sover hon bara.
Jag kanske inte behöver säga att kära L har shoppat loss ganska vilt de senaste dagarna. Väldigt små storlekar. Ganska mycket i rosa.
Ensidigt färgval

0 kommentarer:

Skicka en kommentar