söndag 21 mars 2010

Entreprenör

Som företagare funderar jag ofta på nya projekt. Ser jag något intressant, en idé, en produkt, går funderingen till "hur skulle jag ha gjort, skulle det passat mig". TV-programmet Draknästet tycker jag är kul att titta på, både för att ta del av de enusiastiska idéskaparnas visioner och drakarnas funderingar kring dessa idéer.

En sådan lysande idé är Mackmyra. Vem hade kunnat tro att det skulle bli en sådan framgång! Företaget omsätter nu 100 MKR och det går framåt helat tiden. Undrar hur drakarna hade resonerat för 12 år sedan, då man började realisera visionen. När vi var på vår seglingstur i Öresund i somras var vi bland annat på Ven. Detta entreprenörernas Mecka, där nästan varenda ö-bo driver ett företag, har också en egen whisky på gång. Den beräknas finnas i drickbart skick om tre, fyra år. Undrar om vi, här i Öckerö, skulle kunna ha vårt eget "Islay"? Jag lovar att beställa, om någon fick den idén.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar