tisdag 16 mars 2010

Påven död igen

Vi hade inte ens hunnit få tillbaka vattnet förrän jag hörde på radio att det fanns en ny läcka. Synd att man inte upptäckte det vid den provtryckning jag antar måste skett. Nu skickades konsulterna hem, med en onödig ledtid som följd. Det är bara att hoppas att de snart kan vara på plats igen. Det blir till att fortsätta med dunkarna ett tag till.

Den som vill fortsätta att följa händelseutvecklingen gör det bäst i GP eller på Öckerös hemsida.

Uppdatering:
idag var det ett reportage i Västnytt, där min brors granne blev intervjuad. Svepet över hamnplan är samma utsikt som man har från min bror och svägerskas hus. Även i GP har man uppföljning i dag igen. Är det inte lite väl mycket uppmärksamhet på oss? Nu har man i varje fall hittat den nya läckan och vi får hoppas att mediebevakningen avtar och allt kan återgå till det vanliga.

Idag, torsdag, har arbetet fortgått, men tydligen är det svårt att säga något om när det blir klart. I varje fall om man får tro tidningen. Att öborna skulle börja bli otåliga märker inte jag. Jag tror att det handlar om hur man ställer frågorna från media. Att man vänder sig till kommunen för att kunna duscha eller tvätta kläder handlar om problemlösning, inte nödvändigtvis gnäll och klagan.

Västnytts inslag

0 kommentarer:

Skicka en kommentar