söndag 8 augusti 2010

Dan före dan

Sista lediga dagen på ett tag. I morgon är semestern slut och tempot i trädgårds- och husarbete går ner. Förra hösten kunde jag dock arbeta ett par timmar varje kväll, i regel. Får se hur det blir med detta i höst. Jag vill gärna få klart allt i det nya trädgårdsrummet, så klart, men jag vill också komma igång med bua. Den inköpta dubbeldörren har stått i förrådet sedan senhösten förra året. Planen var att göra jobbet när värmen kom i våras, men såväl min agenda som snickarens agenda ändrades av yttre omständigheter. Nu är målet att det ska vara klart till jul. Vi får se hur det blir med det.

Dagen för oss präglas annars hittills av städning, medvetna om att första jobbveckan är tröttsam och att vi har lite annat att hinna med på kvällarna. Dessutom vill jag inte väsnas ute, med trädgårdsarbete. Det är ju trots allt söndag. Vi får se om det kanske blir lite makrillfiske längre fram på dagen. Det vore trevligt. Kära L har varit ute och plockat lavendelblommor, som ska användas till att baka lavendelkakor efter receptet som Torslandatidningen fick av henne när de gjorde reportage hos oss. De är populära bjudkakor och har alltid strykande åtgång. En hel del av åtgången står jag för.

Kära L:s populära lavendelkakor

0 kommentarer:

Skicka en kommentar