söndag 29 augusti 2010

Grop-nytt

Under helgen som gått har arbetet med trädgården gått på halvfart, eftersom vi firade av min morbrors 75-årsdag med stort kalas. Tillresta släktingar från Danmark besökte Hälsö fredag och lördag, vilket inte gav något utrymme alls för trädgårdsarbete de dagarna. Jag kunde dock smita iväg på lördag morgon för att köpa reglarna jag behövde till skärmen för björnbäret och jag hade avtalat med Lennart på Öckerö cementgjuteri att, jag skulle komma vid stängningsdags och hämta ett lass natursingel. Resten av lördagen, till sent på natten, var det danskt födelsekalas, med alla de klassiska inslagen.
Direktimporterad, hembakad "kransekage"
Så, idag har vi lagt ut markduken, ställt odlingslådan på plats och skyfflat ut gruset. Skärmen kunde jag tyvärr inte göra klar. Jag måste köpa ett nytt armeringsnät, då det jag hade liggandes inte blev så bra som jag hoppats. Det som återstår är att bygga klart odlingslådan på höjden, göra klart skärmen, lite städning och slutligen ska det planteras, men det tror jag kära L kommer att göra i första hand. Jag är sugen på att ta itu med att återställa den gamla sjöboden. Vi köpte en ny dubbeldörr redan förra året, men som jag berättat tidigare har det inte kunnat bli av.
Markduken klipps till, natursingel skyfflas och hinkas ut

0 kommentarer:

Skicka en kommentar