måndag 23 augusti 2010

Snart ingen grop längre

Jag är nöjd med helgens arbete. Kanske berodde det på att jag fick lite hjälp av en snäll granne. Hon kräver dock en viss uppmärksamhet och dessutom att jag sparkar lite fotboll, efter utfört arbete. Jag tror det gick jämnt upp.

Lite hjälp är alltid välkommet. Snickarbyxor och arbetshandskar, självklart!
Basen till planteringslådan är sammanfogad och resterande delar ska monteras efter att markduken lagts ut. Det tror jag blir nästa helg, för kommande helg firar vi en släkting och det blir därför knalt med tid över för trädgårdsarbete. Stenpartiet är klart och kära L har redan planterat lite smultron. Stolpen för sista skärmdelen är på plats och björnbäret som ska växa i spaljén på skärmen är planterad. Känns som att jag har det mesta under kontroll.

Planken är målade, smultron och björnbär plantarat. Inte så mycket kvar tills det är färdigt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar