söndag 14 november 2010

Fars dag 2010

Idag är det Fars dag och lite senare ska vi till Hjuvik för att äta middag med kära L:s pappa och hans sambo. Lillbettan kommer också dit. Hennes man håller på med renovering av deras hus och får avstå. Det är mycket som ska ordnas innan bebisen kommer.

Kära L och jag har precis kommit in från en liten runda runt Hälsö. Med oss hade vi inbjudningar till den numera traditionella glöggen. Det brukar komma mellan 20 och 30 personer och det är en väldigt trevlig tillställning, som vi ser fram emot. Jag tycker också att det är en mytdödare av myten att man inte blir accepterad på små öar, som nyinflyttad. Det är väldigt trevligt att ta emot grannarna, när de kommer med hembakt bagebröd och andra skärgårdsspecialiteter. Behöver jag säga att vi uppskattar våra grannar mycket?

I går talade jag med en granne om den inbjudan som kommunen utlovat angående en reviderad utvecklingsplan för Hälsö hamnar. Ingen har hört av kommunen, trots att de lovade ett nytt möte i november. Jag skrev igår och ställde frågan, om det blir något informationsmöte, direkt till Samhällsbyggnadsnämndens ordförande och nämndsekreteraren. Det ska bli intressant om de står för sitt ord.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar