måndag 8 november 2010

På utflykt

I helgen var kära L och jag på en liten utflykt. Vi hälsade på vänner som vi fick när vi gick på gymnasiet. Vänner sedan 40 år! Vad pratar man om då? Inte bara barnbarn och sjukdomar, även om vi hann med det också. Lite krämpor har man ju fått med åren och barnbarn har vi ju. Vännerna är också seglare sedan många år och vi har många seglarminnen, både i sjön och på land. Just under höstlovet har vi många gånger tagit ledigt från våra jobb några dagar och farit runt på olika båtmässor. Tyvärr inte de senaste två åren och nu fick det bli en stillsam sittning hemma hos vännerna och trevligt småprat till fram på småtimmarna.

Hemma på Hälsö igen tog kära L en promenad runt "rundan" och jag hade tänkt sätta på vinterdäcken. Så blev det inte - jag latade mig istället, vilket jag inte skulle gjort för nu är det snöglopp lovat till i morgon. Jag lär får byta däck i mörkret i kväll istället.

Denna veckan är det tänkt att höstprojektet ska starta, det vill säga smärre förändringar av bua. Jag återkommar naturligtvis i det ärendet med lite bilder, när det finns något att berätta.

Hamnföreningen har kallat till extra stämma, med anledning av att en medlem haft synpunkter på stadgarna och på uppdrag av styrelsen tagit fram förslag på förbättringar. Ni minns kanske årsmötet då sittande styrelsen avgick två gånger? Det var så det hela började så det kommer att bli ett intressant möte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar