lördag 13 november 2010

Sista handen

Är det inte underligt? Varför drar jag ut på allt? Lämnar alltid något litet kvar. Sista listen som ska spikas dit, tvättar jag bilen så sparar jag fälgarna till en annan dag, eller tar dammsugningen nästa gång. Är det någon som känner igen sig? Jag tycker mig se i min omgivning att ganska många är som jag. Det enda jag inte lämnar är sista kakan på fatet :-)

När jag gjorde portalen ut till smultronstället fästa jag inte de små tvärslåna som sitter ovanpå. De sitter rätt så tajt och jag ville känna efter lite om det blev som jag ville. Nu har det gått ett år och varje gång det blir styv kuling så välter de och en gång, nu i höst, när det stormade, blåste de till och med av.
Nu har de ställts på plats för gott
Idag tog jag in dem, borrade två hål i varje. Mätte upp och skruvade dit dem. Allt som allt ett jobb på en halvtimme. Att det ska ta ett år är ju lite överdrivet, eller hur? Men nu sitter de där i alla fall. Hoppas jag.

Tråkigt nog kom inte höstprojektet igång denna veckan heller. Jag hoppas på nästa vecka. Gör det inte det får jag nog fundera över en plan B.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar